Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 155 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %27,7 %1 866 00079 %
Yle TV29,2 %6,6 %1 752 00074 %
Yle Teema5,9 %3,7 %1 336 00056 %
Yle Fem1,8 %2,3 %1 113 00047 %
Yle yhteensä46,5 %40,3 %2 017 00085 %
MTV311,8 %17,1 %1 777 00075 %
Sub3,1 %3,8 %1 418 00060 %
AVA1,2 %1,2 %916 00039 %
C More Total2,6 %1,6 %414 00017 %
MTV yhteensä18,7 %23,7 %1 930 00081 %
Nelonen7,4 %8,9 %1 726 00073 %
Jim2,8 %3,0 %1 321 00056 %
Liv2,3 %2,3 %1 227 00052 %
Hero2,7 %3,3 %943 00040 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %267 00011 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,9 %1 888 00080 %
TV53,7 %3,9 %1 284 00054 %
Kutonen2,8 %3,1 %996 00042 %
Frii1,1 %1,1 %675 00028 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %161 0007 %
TLC0,7 %0,5 %448 00019 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,1 %1 529 00064 %
STAR Channel3,6 %3,0 %1 241 00052 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %117 0005 %
Disney Finland4,1 %3,2 %1 269 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %159 0007 %
Muut5,1 %4,6 %930 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 155 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.