Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 736 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %29,0 %4 022 00077 %
Yle TV28,9 %6,2 %3 855 00074 %
Yle Teema6,0 %3,8 %2 778 00053 %
Yle Fem1,8 %2,3 %2 335 00045 %
Yle yhteensä47,2 %41,3 %4 442 00085 %
MTV312,7 %18,2 %3 912 00075 %
Sub2,9 %3,5 %2 915 00056 %
AVA1,7 %1,6 %2 070 00040 %
C More Total2,1 %1,2 %775 00015 %
MTV yhteensä19,3 %24,4 %4 213 00081 %
Nelonen7,7 %9,2 %3 714 00071 %
Jim2,7 %2,8 %2 705 00052 %
Liv3,3 %3,2 %2 689 00052 %
Hero2,3 %2,9 %1 809 00035 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %462 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %18,9 %4 104 00079 %
TV53,3 %3,5 %2 519 00048 %
Kutonen1,8 %2,0 %1 836 00035 %
Frii1,3 %1,3 %1 391 00027 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %295 0006 %
TLC1,0 %0,8 %977 00019 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,0 %3 093 00059 %
STAR Channel3,2 %2,6 %2 479 00048 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %198 0004 %
Disney Finland3,5 %2,7 %2 528 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %295 0006 %
Muut4,9 %4,3 %1 905 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 736 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.