Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %29,3 %3 841 00079 %
Yle TV28,3 %6,1 %3 591 00074 %
Yle Teema6,2 %3,9 %2 713 00056 %
Yle Fem1,8 %2,3 %2 241 00046 %
Yle yhteensä47,4 %41,5 %4 148 00086 %
MTV312,9 %18,3 %3 705 00077 %
Sub2,9 %3,4 %2 793 00058 %
AVA1,7 %1,6 %2 008 00041 %
C More Total2,0 %1,2 %723 00015 %
MTV yhteensä19,4 %24,5 %3 970 00082 %
Nelonen7,5 %9,1 %3 511 00073 %
Jim2,7 %2,8 %2 603 00054 %
Liv3,3 %3,2 %2 612 00054 %
Hero2,3 %2,9 %1 777 00037 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %416 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,9 %3 859 00080 %
TV53,3 %3,5 %2 441 00050 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 774 00037 %
Frii1,4 %1,4 %1 358 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %276 0006 %
TLC1,0 %0,8 %950 00020 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %2 959 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %2 309 00048 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %186 0004 %
Disney Finland3,4 %2,7 %2 358 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %282 0006 %
Muut4,7 %4,2 %1 801 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 415 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.