Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 461 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %31,2 %3 810 00078 %
Yle TV212,4 %7,8 %3 726 00077 %
Yle Teema3,4 %4,2 %2 619 00054 %
Yle Fem1,4 %1,9 %2 243 00046 %
Yle yhteensä48,2 %45,1 %4 180 00086 %
MTV311,1 %14,0 %3 713 00076 %
Sub3,1 %3,6 %2 916 00060 %
AVA1,6 %1,6 %2 025 00042 %
C More Total2,6 %1,2 %665 00014 %
MTV yhteensä18,4 %20,3 %4 023 00083 %
Nelonen8,8 %11,3 %3 614 00074 %
Jim2,8 %2,5 %2 513 00052 %
Liv3,0 %3,3 %2 554 00053 %
Hero1,1 %1,7 %1 609 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %432 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,6 %3 945 00081 %
TV52,7 %2,9 %2 458 00051 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 883 00039 %
Frii1,5 %1,5 %1 446 00030 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %301 0006 %
TLC0,9 %0,7 %909 00019 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %3 078 00063 %
STAR Channel3,0 %2,6 %2 370 00049 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %272 0006 %
Disney Finland3,3 %2,9 %2 461 00051 %
Music TV0,5 %0,4 %330 0007 %
Muut5,7 %4,3 %1 979 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 461 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.