Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %14,0 %946 00070 %
Yle TV213,1 %8,6 %973 00072 %
Yle Teema1,7 %1,9 %517 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %390 00029 %
Yle yhteensä28,4 %25,7 %1 145 00084 %
MTV310,6 %12,4 %995 00073 %
Sub5,4 %6,4 %781 00058 %
AVA2,2 %2,2 %544 00040 %
C More Total2,2 %1,0 %146 00011 %
MTV yhteensä20,4 %22,1 %1 122 00083 %
Nelonen13,2 %16,9 %1 002 00074 %
Jim5,3 %4,5 %728 00054 %
Liv4,9 %5,5 %663 00049 %
Hero1,8 %2,6 %434 00032 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,3 %140 00010 %
Nelonen Media yhteensä26,2 %30,9 %1 092 00080 %
TV54,4 %4,9 %669 00049 %
Kutonen2,8 %2,8 %521 00038 %
Frii1,7 %1,3 %338 00025 %
The Discovery Channel1,1 %0,8 %89 0007 %
TLC1,7 %1,4 %237 00017 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,2 %877 00065 %
STAR Channel4,9 %4,5 %685 00050 %
National Geographic Channel0,8 %0,6 %77 0006 %
Disney Finland5,7 %5,1 %716 00053 %
Music TV1,1 %0,7 %143 00011 %
Muut6,6 %4,3 %472 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.