Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %30,4 %1 366 00094 %
Yle TV212,0 %8,1 %1 282 00088 %
Yle Teema3,8 %4,6 %1 067 00073 %
Yle Fem1,5 %2,1 %962 00066 %
Yle yhteensä47,8 %45,1 %1 398 00096 %
MTV310,9 %13,3 %1 266 00087 %
Sub3,0 %3,4 %1 044 00072 %
AVA1,8 %2,0 %798 00055 %
C More Total2,7 %1,1 %265 00018 %
MTV yhteensä18,4 %19,8 %1 332 00092 %
Nelonen9,1 %10,8 %1 233 00085 %
Jim2,3 %2,0 %914 00063 %
Liv3,1 %3,6 %984 00068 %
Hero1,2 %1,8 %674 00046 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %160 00011 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,2 %1 304 00090 %
TV52,8 %2,9 %965 00066 %
Kutonen2,0 %2,1 %767 00053 %
Frii1,7 %1,7 %622 00043 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %109 0007 %
TLC0,8 %0,7 %360 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,8 %1 118 00077 %
STAR Channel2,9 %2,6 %889 00061 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %132 0009 %
Disney Finland3,3 %2,9 %931 00064 %
Music TV0,2 %0,2 %97 0007 %
Muut6,0 %5,0 %709 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 408 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.