Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %28,3 %1 844 00077 %
Yle TV214,1 %9,2 %1 853 00078 %
Yle Teema3,3 %4,1 %1 273 00053 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 098 00046 %
Yle yhteensä47,1 %43,5 %2 032 00085 %
MTV310,6 %14,2 %1 806 00076 %
Sub3,3 %4,0 %1 507 00063 %
AVA1,1 %1,2 %983 00041 %
C More Total3,2 %1,5 %366 00015 %
MTV yhteensä18,3 %20,9 %1 975 00083 %
Nelonen8,6 %11,0 %1 752 00074 %
Jim2,8 %2,5 %1 284 00054 %
Liv2,0 %2,1 %1 218 00051 %
Hero1,2 %1,8 %867 00036 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %268 00011 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,9 %1 924 00081 %
TV52,8 %3,1 %1 293 00054 %
Kutonen2,5 %2,5 %1 033 00043 %
Frii1,2 %1,2 %730 00031 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %172 0007 %
TLC0,6 %0,4 %433 00018 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,9 %1 572 00066 %
STAR Channel3,4 %3,0 %1 270 00053 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %175 0007 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 321 00055 %
Music TV0,6 %0,5 %183 0008 %
Muut6,6 %5,0 %1 108 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 169 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.