Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %28,8 %1 801 00076 %
Yle TV214,1 %8,4 %1 766 00074 %
Yle Teema2,4 %3,1 %1 202 00050 %
Yle Fem1,1 %1,4 %934 00039 %
Yle yhteensä47,3 %41,7 %1 996 00084 %
MTV313,4 %17,4 %1 850 00078 %
Sub3,4 %4,0 %1 460 00061 %
AVA1,0 %1,1 %902 00038 %
C More Total1,8 %1,2 %320 00013 %
MTV yhteensä19,6 %23,7 %1 960 00082 %
Nelonen8,7 %10,8 %1 767 00074 %
Jim2,4 %2,4 %1 262 00053 %
Liv1,7 %1,6 %1 182 00050 %
Hero1,3 %1,8 %880 00037 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %255 00011 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,0 %1 923 00081 %
TV53,1 %3,7 %1 224 00051 %
Kutonen2,4 %2,5 %1 071 00045 %
Frii1,3 %1,3 %680 00029 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %163 0007 %
TLC0,4 %0,3 %449 00019 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,4 %1 566 00066 %
STAR Channel3,5 %2,9 %1 191 00050 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %138 0006 %
Disney Finland3,9 %3,2 %1 226 00051 %
Music TV0,6 %0,5 %150 0006 %
Muut5,5 %4,5 %976 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 150 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.