Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,5 %1 849 00078 %
Yle TV211,2 %9,5 %1 772 00074 %
Yle Teema2,4 %3,2 %1 179 00050 %
Yle Fem1,3 %1,7 %972 00041 %
Yle yhteensä45,4 %41,8 %2 018 00085 %
MTV314,9 %20,2 %1 916 00080 %
Sub3,0 %3,5 %1 368 00057 %
AVA1,0 %1,2 %868 00036 %
C More Total1,9 %1,0 %303 00013 %
MTV yhteensä20,8 %25,9 %2 014 00085 %
Nelonen8,7 %9,7 %1 763 00074 %
Jim2,8 %2,4 %1 223 00051 %
Liv1,6 %1,6 %1 087 00046 %
Hero1,4 %1,9 %857 00036 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %220 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %16,8 %1 884 00079 %
TV52,6 %2,9 %1 216 00051 %
Kutonen1,9 %1,9 %950 00040 %
Frii1,2 %1,2 %585 00025 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %148 0006 %
TLC0,5 %0,3 %480 00020 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,8 %1 506 00063 %
STAR Channel3,3 %2,6 %1 146 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %109 0005 %
Disney Finland3,6 %2,8 %1 175 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %130 0005 %
Muut7,1 %5,6 %1 019 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 193 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.