Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 469 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %27,8 %2 002 00075 %
Yle TV211,0 %9,2 %2 001 00075 %
Yle Teema1,9 %2,4 %1 127 00042 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 040 00039 %
Yle yhteensä45,8 %41,1 %2 280 00086 %
MTV319,2 %25,2 %2 143 00081 %
Sub2,7 %2,8 %1 358 00051 %
AVA1,9 %1,9 %980 00037 %
C More Total1,1 %0,5 %240 0009 %
MTV yhteensä25,0 %30,3 %2 245 00084 %
Nelonen8,4 %9,9 %1 918 00072 %
Jim2,2 %2,3 %1 148 00043 %
Liv3,9 %3,4 %1 268 00048 %
Hero1,3 %1,7 %771 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %144 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %17,4 %2 103 00079 %
TV52,2 %2,3 %1 109 00042 %
Kutonen1,0 %0,9 %741 00028 %
Frii1,6 %1,4 %618 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %109 0004 %
TLC1,1 %0,9 %523 00020 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,8 %1 458 00055 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 054 00040 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
Disney Finland2,4 %2,0 %1 072 00040 %
Music TV0,2 %0,2 %109 0004 %
Muut4,1 %3,3 %845 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 469 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.