Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 461 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,2 %1 997 00075 %
Yle TV29,0 %8,2 %1 983 00075 %
Yle Teema2,2 %2,5 %1 155 00043 %
Yle Fem1,2 %1,6 %997 00038 %
Yle yhteensä43,8 %39,5 %2 268 00085 %
MTV320,4 %26,1 %2 212 00083 %
Sub3,5 %3,9 %1 476 00056 %
AVA2,2 %2,0 %1 095 00041 %
C More Total1,4 %0,5 %278 00010 %
MTV yhteensä27,4 %32,5 %2 303 00087 %
Nelonen8,6 %9,9 %1 965 00074 %
Jim2,1 %2,0 %1 219 00046 %
Liv3,7 %3,7 %1 344 00051 %
Hero1,1 %1,2 %787 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %158 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,1 %2 141 00081 %
TV52,1 %2,4 %1 157 00044 %
Kutonen1,2 %1,1 %911 00034 %
Frii1,5 %1,3 %635 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %107 0004 %
TLC1,1 %0,9 %465 00017 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 532 00058 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 132 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %67 0003 %
Disney Finland2,5 %2,0 %1 153 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %119 0004 %
Muut3,9 %2,8 %842 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 461 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.