Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 460 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %27,8 %3 766 00078 %
Yle TV28,4 %8,0 %3 619 00075 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 309 00048 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 940 00040 %
Yle yhteensä43,8 %40,1 %4 138 00085 %
MTV318,1 %23,6 %4 019 00083 %
Sub3,8 %4,4 %2 921 00060 %
AVA1,8 %1,7 %2 004 00041 %
C More Total1,9 %0,8 %594 00012 %
MTV yhteensä25,6 %30,5 %4 188 00086 %
Nelonen8,1 %9,4 %3 639 00075 %
Jim2,4 %2,2 %2 439 00050 %
Liv2,8 %2,8 %2 385 00049 %
Hero1,2 %1,4 %1 617 00033 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %378 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,5 %3 920 00081 %
TV52,6 %2,9 %2 307 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 891 00039 %
Frii1,4 %1,2 %1 286 00026 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %250 0005 %
TLC0,8 %0,6 %876 00018 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %2 961 00061 %
STAR Channel2,9 %2,3 %2 309 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %207 0004 %
Disney Finland3,2 %2,5 %2 364 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %274 0006 %
Muut4,9 %3,3 %1 823 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 460 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.