Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 256 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %11,1 %930 00069 %
Yle TV29,7 %8,4 %967 00071 %
Yle Teema1,6 %1,5 %463 00034 %
Yle Fem0,8 %1,0 %331 00024 %
Yle yhteensä24,4 %21,9 %1 121 00083 %
MTV318,7 %23,9 %1 114 00082 %
Sub6,5 %7,7 %840 00062 %
AVA2,7 %2,7 %558 00041 %
C More Total1,6 %0,7 %131 00010 %
MTV yhteensä29,4 %35,0 %1 184 00087 %
Nelonen12,8 %14,5 %1 011 00075 %
Jim4,1 %3,9 %692 00051 %
Liv4,7 %4,2 %634 00047 %
Hero2,0 %1,9 %431 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %128 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %25,5 %1 102 00081 %
TV54,4 %4,7 %652 00048 %
Kutonen2,7 %2,6 %545 00040 %
Frii1,3 %0,9 %292 00022 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %78 0006 %
TLC1,7 %1,4 %223 00016 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,4 %862 00064 %
STAR Channel4,7 %3,6 %651 00048 %
National Geographic Channel0,7 %0,5 %58 0004 %
Disney Finland5,4 %4,1 %678 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %110 0008 %
Muut4,8 %2,8 %446 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 256 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.