Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 291 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,5 %965 00071 %
Yle TV28,2 %5,5 %925 00068 %
Yle Teema1,1 %1,2 %439 00032 %
Yle Fem1,0 %1,3 %385 00028 %
Yle yhteensä22,1 %18,5 %1 133 00084 %
MTV317,6 %23,1 %1 091 00080 %
Sub6,4 %7,7 %875 00065 %
AVA2,1 %2,3 %545 00040 %
C More Total1,4 %0,5 %125 0009 %
MTV yhteensä27,5 %33,7 %1 198 00088 %
Nelonen16,3 %20,5 %1 045 00077 %
Jim3,8 %3,3 %658 00049 %
Liv4,4 %3,6 %676 00050 %
Hero1,8 %2,2 %439 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %105 0008 %
Nelonen Media yhteensä27,2 %30,4 %1 127 00083 %
TV54,8 %4,6 %644 00047 %
Kutonen2,4 %2,0 %467 00034 %
Frii1,2 %1,0 %278 00021 %
The Discovery Channel1,1 %0,8 %88 0006 %
TLC1,9 %1,2 %247 00018 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,5 %850 00063 %
STAR Channel4,0 %2,6 %621 00046 %
National Geographic Channel0,6 %0,2 %54 0004 %
Disney Finland4,6 %2,8 %636 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %106 0008 %
Muut6,7 %4,8 %558 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 291 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.