Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,0 %2 008 00076 %
Yle TV28,6 %5,3 %1 972 00074 %
Yle Teema1,9 %2,5 %1 155 00043 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 076 00040 %
Yle yhteensä42,5 %35,7 %2 297 00086 %
MTV320,5 %26,7 %2 177 00082 %
Sub3,2 %3,5 %1 439 00054 %
AVA2,1 %2,1 %1 090 00041 %
C More Total0,8 %0,3 %222 0008 %
MTV yhteensä26,6 %32,6 %2 299 00087 %
Nelonen11,3 %14,5 %2 035 00077 %
Jim1,8 %1,8 %1 161 00044 %
Liv3,5 %3,2 %1 312 00049 %
Hero1,1 %1,4 %755 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %137 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,2 %2 184 00082 %
TV52,2 %2,2 %1 115 00042 %
Kutonen0,9 %0,8 %743 00028 %
Frii1,7 %1,5 %630 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %128 0005 %
TLC1,2 %1,0 %482 00018 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,6 %1 467 00055 %
STAR Channel2,3 %1,7 %1 019 00038 %
National Geographic Channel0,3 %0,1 %69 0003 %
Disney Finland2,5 %1,8 %1 041 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %135 0005 %
Muut3,8 %3,0 %926 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 500 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.