Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,8 %1 358 00093 %
Yle TV28,6 %6,3 %1 237 00085 %
Yle Teema2,5 %3,1 %977 00067 %
Yle Fem1,4 %1,9 %862 00059 %
Yle yhteensä42,2 %37,2 %1 390 00095 %
MTV317,7 %22,8 %1 325 00091 %
Sub3,3 %3,6 %981 00067 %
AVA1,9 %2,0 %814 00056 %
C More Total1,2 %0,7 %218 00015 %
MTV yhteensä24,1 %29,1 %1 363 00094 %
Nelonen10,3 %12,8 %1 239 00085 %
Jim2,3 %1,9 %892 00061 %
Liv2,5 %2,6 %912 00063 %
Hero1,3 %1,6 %664 00046 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %129 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,7 %1 313 00090 %
TV53,0 %2,9 %920 00063 %
Kutonen1,7 %1,5 %664 00046 %
Frii1,9 %1,8 %527 00036 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %111 0008 %
TLC0,7 %0,6 %360 00025 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,4 %1 082 00074 %
STAR Channel2,9 %2,4 %804 00055 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %110 0008 %
Disney Finland3,3 %2,6 %838 00058 %
Music TV0,2 %0,2 %71 0005 %
Muut5,1 %3,8 %730 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 418 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.