Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 333 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,3 %1 937 00078 %
Yle TV28,3 %5,3 %1 841 00074 %
Yle Teema1,9 %2,6 %1 142 00046 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 043 00042 %
Yle yhteensä42,8 %36,1 %2 149 00087 %
MTV320,7 %26,8 %2 071 00084 %
Sub3,2 %3,4 %1 381 00056 %
AVA2,1 %2,1 %1 065 00043 %
C More Total0,8 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä26,7 %32,6 %2 173 00088 %
Nelonen11,0 %14,1 %1 923 00078 %
Jim1,8 %1,8 %1 138 00046 %
Liv3,5 %3,2 %1 284 00052 %
Hero1,1 %1,4 %750 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,8 %2 063 00083 %
TV52,2 %2,2 %1 090 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %734 00030 %
Frii1,7 %1,5 %628 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %122 0005 %
TLC1,2 %1,0 %471 00019 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,7 %1 433 00058 %
STAR Channel2,2 %1,7 %971 00039 %
National Geographic Channel0,3 %0,1 %64 0003 %
Disney Finland2,5 %1,8 %990 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %135 0005 %
Muut3,8 %3,0 %897 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 333 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.