Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,3 %1 914 00077 %
Yle TV210,9 %6,8 %1 852 00075 %
Yle Teema1,8 %2,3 %1 033 00042 %
Yle Fem1,8 %2,1 %1 067 00043 %
Yle yhteensä43,7 %35,4 %2 102 00085 %
MTV321,1 %28,0 %2 053 00083 %
Sub2,9 %3,3 %1 356 00055 %
AVA2,3 %2,4 %1 118 00045 %
C More Total0,7 %0,4 %201 0008 %
MTV yhteensä26,9 %34,1 %2 137 00086 %
Nelonen10,0 %12,9 %1 867 00075 %
Jim2,5 %2,8 %1 230 00050 %
Liv3,6 %3,1 %1 289 00052 %
Hero1,0 %1,3 %754 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %104 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,3 %2 046 00083 %
TV52,1 %2,1 %1 083 00044 %
Kutonen0,9 %0,8 %796 00032 %
Frii1,7 %1,5 %712 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %90 0004 %
TLC1,0 %0,9 %479 00019 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,5 %1 462 00059 %
STAR Channel2,1 %1,7 %994 00040 %
National Geographic Channel0,3 %0,1 %78 0003 %
Disney Finland2,4 %1,8 %1 020 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %116 0005 %
Muut3,3 %2,7 %834 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.