Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,8 %1 886 00073 %
Yle TV215,3 %9,6 %1 907 00074 %
Yle Teema2,1 %2,6 %1 129 00044 %
Yle Fem1,6 %1,9 %1 031 00040 %
Yle yhteensä46,6 %38,9 %2 154 00084 %
MTV314,6 %20,6 %1 965 00076 %
Sub3,4 %4,5 %1 503 00059 %
AVA1,1 %1,1 %954 00037 %
C More Total1,5 %1,0 %307 00012 %
MTV yhteensä20,5 %27,3 %2 114 00082 %
Nelonen9,0 %11,5 %1 897 00074 %
Jim3,0 %3,2 %1 287 00050 %
Liv1,7 %1,6 %1 119 00044 %
Hero1,1 %1,5 %785 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %230 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,6 %2 078 00081 %
TV52,6 %3,2 %1 256 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 026 00040 %
Frii1,2 %1,3 %654 00025 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %141 0005 %
TLC0,4 %0,3 %410 00016 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,4 %1 564 00061 %
STAR Channel3,2 %2,4 %1 207 00047 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %141 0005 %
Disney Finland3,7 %2,7 %1 252 00049 %
Music TV0,4 %0,3 %186 0007 %
Muut6,1 %4,8 %1 041 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 348 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.