Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,4 %1 349 00093 %
Yle TV212,3 %8,2 %1 220 00084 %
Yle Teema2,1 %2,4 %849 00058 %
Yle Fem1,9 %2,2 %838 00058 %
Yle yhteensä44,8 %37,2 %1 395 00096 %
MTV317,4 %23,7 %1 323 00091 %
Sub3,3 %3,9 %1 002 00069 %
AVA1,8 %1,9 %806 00055 %
C More Total1,1 %0,8 %186 00013 %
MTV yhteensä23,6 %30,2 %1 357 00093 %
Nelonen9,0 %11,3 %1 229 00084 %
Jim2,6 %2,7 %864 00059 %
Liv2,6 %2,6 %909 00062 %
Hero1,2 %1,6 %626 00043 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %132 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %18,6 %1 302 00089 %
TV52,9 %3,2 %885 00061 %
Kutonen1,9 %1,7 %709 00049 %
Frii1,8 %1,8 %590 00041 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %90 0006 %
TLC0,6 %0,5 %350 00024 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,6 %1 050 00072 %
STAR Channel2,7 %2,3 %783 00054 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %97 0007 %
Disney Finland3,1 %2,5 %804 00055 %
Music TV0,2 %0,2 %66 0005 %
Muut4,7 %3,7 %645 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 414 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.