Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %28,1 %1 829 00077 %
Yle TV28,0 %7,8 %1 757 00074 %
Yle Teema2,4 %2,8 %1 168 00049 %
Yle Fem1,3 %1,7 %962 00040 %
Yle yhteensä43,4 %40,5 %1 996 00084 %
MTV315,5 %20,7 %1 914 00080 %
Sub4,2 %5,0 %1 495 00063 %
AVA1,4 %1,3 %925 00039 %
C More Total2,4 %1,2 %332 00014 %
MTV yhteensä23,5 %28,3 %2 009 00084 %
Nelonen7,8 %9,0 %1 788 00075 %
Jim2,7 %2,4 %1 259 00053 %
Liv1,8 %1,9 %1 074 00045 %
Hero1,4 %1,8 %846 00036 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %236 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,1 %1 905 00080 %
TV53,0 %3,4 %1 173 00049 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 014 00043 %
Frii1,3 %1,1 %657 00028 %
The Discovery Channel0,8 %0,7 %144 0006 %
TLC0,4 %0,3 %419 00018 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 484 00062 %
STAR Channel3,6 %2,8 %1 227 00052 %
National Geographic Channel0,6 %0,3 %143 0006 %
Disney Finland4,1 %3,1 %1 261 00053 %
Music TV0,5 %0,4 %155 0007 %
Muut6,0 %3,8 %1 003 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.