Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %27,8 %3 789 00078 %
Yle TV210,9 %9,4 %3 647 00075 %
Yle Teema2,2 %2,8 %2 299 00047 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 993 00041 %
Yle yhteensä45,8 %41,6 %4 167 00086 %
MTV317,2 %22,8 %3 961 00082 %
Sub2,8 %3,1 %2 685 00055 %
AVA1,5 %1,6 %1 831 00038 %
C More Total1,5 %0,7 %524 00011 %
MTV yhteensä23,0 %28,1 %4 144 00085 %
Nelonen8,4 %9,6 %3 588 00074 %
Jim2,5 %2,3 %2 340 00048 %
Liv2,8 %2,6 %2 323 00048 %
Hero1,4 %1,8 %1 621 00033 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %353 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,0 %3 873 00080 %
TV52,4 %2,6 %2 298 00047 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 686 00035 %
Frii1,4 %1,3 %1 194 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %254 0005 %
TLC0,8 %0,6 %991 00020 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %2 923 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 149 00044 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %166 0003 %
Disney Finland3,0 %2,4 %2 197 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %237 0005 %
Muut5,5 %4,4 %1 831 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 497 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.