Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %27,2 %1 938 00075 %
Yle TV211,5 %9,5 %1 895 00074 %
Yle Teema2,3 %3,2 %1 208 00047 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 016 00040 %
Yle yhteensä45,3 %41,6 %2 161 00084 %
MTV314,9 %20,3 %2 021 00079 %
Sub2,9 %3,5 %1 420 00055 %
AVA1,0 %1,2 %888 00035 %
C More Total1,9 %1,0 %316 00012 %
MTV yhteensä20,7 %25,9 %2 143 00083 %
Nelonen8,8 %9,7 %1 877 00073 %
Jim2,7 %2,4 %1 248 00049 %
Liv1,6 %1,6 %1 121 00044 %
Hero1,4 %1,9 %872 00034 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %236 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %16,8 %2 012 00078 %
TV52,6 %2,9 %1 257 00049 %
Kutonen1,9 %1,9 %974 00038 %
Frii1,1 %1,2 %593 00023 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %151 0006 %
TLC0,5 %0,3 %491 00019 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,8 %1 563 00061 %
STAR Channel3,3 %2,6 %1 202 00047 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %112 0004 %
Disney Finland3,7 %2,9 %1 233 00048 %
Music TV0,5 %0,3 %135 0005 %
Muut7,3 %5,7 %1 069 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 370 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.