Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %28,0 %1 940 00078 %
Yle TV210,7 %9,2 %1 875 00076 %
Yle Teema2,0 %2,4 %1 120 00045 %
Yle Fem1,3 %1,6 %1 021 00041 %
Yle yhteensä46,1 %41,4 %2 149 00087 %
MTV319,3 %25,1 %2 044 00083 %
Sub2,7 %2,7 %1 318 00053 %
AVA2,0 %1,9 %963 00039 %
C More Total1,1 %0,4 %221 0009 %
MTV yhteensä25,1 %30,2 %2 130 00086 %
Nelonen8,1 %9,6 %1 824 00074 %
Jim2,2 %2,3 %1 117 00045 %
Liv3,9 %3,4 %1 236 00050 %
Hero1,3 %1,7 %764 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %132 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,2 %1 990 00080 %
TV52,2 %2,3 %1 083 00044 %
Kutonen1,0 %0,9 %735 00030 %
Frii1,6 %1,4 %609 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %106 0004 %
TLC1,1 %0,9 %510 00021 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,8 %1 417 00057 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 003 00041 %
National Geographic Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
Disney Finland2,3 %2,0 %1 021 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %107 0004 %
Muut4,0 %3,3 %812 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.