Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 463 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %28,5 %3 742 00077 %
Yle TV213,5 %8,9 %3 673 00076 %
Yle Teema2,2 %2,9 %2 292 00047 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 938 00040 %
Yle yhteensä47,3 %41,8 %4 176 00086 %
MTV315,3 %19,4 %3 867 00080 %
Sub3,0 %3,5 %2 873 00059 %
AVA1,6 %1,6 %1 928 00040 %
C More Total1,2 %0,7 %551 00011 %
MTV yhteensä21,1 %25,1 %4 082 00084 %
Nelonen9,0 %11,4 %3 648 00075 %
Jim2,3 %2,3 %2 440 00050 %
Liv2,9 %2,7 %2 505 00052 %
Hero1,3 %1,8 %1 702 00035 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %393 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,0 %3 971 00082 %
TV52,8 %3,1 %2 371 00049 %
Kutonen1,7 %1,7 %1 927 00040 %
Frii1,6 %1,5 %1 322 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %258 0005 %
TLC0,9 %0,7 %980 00020 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,4 %3 032 00062 %
STAR Channel2,9 %2,5 %2 253 00046 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %209 0004 %
Disney Finland3,2 %2,8 %2 313 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %274 0006 %
Muut4,5 %3,6 %1 809 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 463 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.