Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %30,8 %1 974 00080 %
Yle TV27,4 %5,5 %1 840 00074 %
Yle Teema6,5 %4,1 %1 378 00056 %
Yle Fem1,8 %2,3 %1 128 00046 %
Yle yhteensä48,3 %42,6 %2 131 00086 %
MTV313,9 %19,4 %1 928 00078 %
Sub2,6 %3,1 %1 375 00056 %
AVA2,1 %1,9 %1 092 00044 %
C More Total1,4 %0,8 %309 00013 %
MTV yhteensä20,2 %25,2 %2 040 00083 %
Nelonen7,7 %9,3 %1 785 00072 %
Jim2,7 %2,7 %1 282 00052 %
Liv4,3 %4,0 %1 385 00056 %
Hero2,0 %2,5 %834 00034 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %149 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %18,9 %1 971 00080 %
TV52,9 %3,2 %1 157 00047 %
Kutonen1,0 %1,0 %778 00031 %
Frii1,6 %1,5 %683 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %115 0005 %
TLC1,4 %1,0 %502 00020 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 430 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 068 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
Disney Finland2,7 %2,3 %1 089 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %124 0005 %
Muut4,3 %3,8 %871 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 259 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.