Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 324 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %27,4 %1 964 00077 %
Yle TV29,9 %6,9 %1 899 00074 %
Yle Teema5,7 %3,6 %1 365 00053 %
Yle Fem1,7 %2,3 %1 162 00045 %
Yle yhteensä46,3 %40,2 %2 177 00085 %
MTV311,7 %17,0 %1 886 00074 %
Sub3,1 %3,8 %1 471 00058 %
AVA1,2 %1,2 %944 00037 %
C More Total2,7 %1,6 %442 00017 %
MTV yhteensä18,6 %23,6 %2 055 00080 %
Nelonen7,5 %9,0 %1 834 00072 %
Jim2,8 %3,0 %1 372 00054 %
Liv2,3 %2,3 %1 256 00049 %
Hero2,6 %3,3 %957 00037 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %291 00011 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,9 %2 011 00079 %
TV53,6 %3,9 %1 314 00051 %
Kutonen2,7 %3,0 %1 029 00040 %
Frii1,1 %1,1 %697 00027 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %172 0007 %
TLC0,7 %0,5 %461 00018 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,1 %1 594 00062 %
STAR Channel3,8 %3,0 %1 342 00052 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %120 0005 %
Disney Finland4,2 %3,2 %1 370 00054 %
Music TV0,4 %0,3 %166 0007 %
Muut5,4 %4,7 %986 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 324 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.