Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 059 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV150,1 %43,3 %1 051 00097 %
Yle TV25,8 %5,3 %960 00089 %
Yle Teema2,9 %3,9 %809 00075 %
Yle Fem1,7 %2,0 %669 00062 %
Yle yhteensä60,5 %54,4 %1 055 00097 %
MTV316,1 %21,4 %999 00092 %
Sub1,5 %1,8 %714 00066 %
AVA1,2 %0,7 %476 00044 %
C More Total1,2 %1,1 %150 00014 %
MTV yhteensä20,0 %25,0 %1 013 00093 %
Nelonen4,6 %5,8 %883 00081 %
Jim1,7 %1,5 %595 00055 %
Liv2,0 %2,4 %677 00062 %
Hero0,6 %0,9 %381 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %58 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,9 %941 00087 %
TV51,7 %1,7 %528 00049 %
Kutonen1,0 %1,0 %426 00039 %
Frii1,1 %1,3 %355 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %34 0003 %
TLC0,3 %0,2 %204 00019 %
Warner Bros. Discovery4,3 %4,4 %676 00062 %
STAR Channel1,3 %1,3 %462 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %42 0004 %
Disney Finland1,6 %1,5 %468 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %42 0004 %
Muut4,1 %3,6 %524 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 059 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.