Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %36,3 %1 081 00097 %
Yle TV215,2 %6,6 %994 00089 %
Yle Teema2,8 %4,1 %786 00070 %
Yle Fem1,5 %2,1 %657 00059 %
Yle yhteensä58,3 %49,1 %1 088 00097 %
MTV318,4 %26,1 %1 032 00092 %
Sub1,4 %1,7 %660 00059 %
AVA1,5 %1,7 %555 00050 %
C More Total1,2 %0,6 %143 00013 %
MTV yhteensä22,5 %30,1 %1 065 00095 %
Nelonen5,8 %8,1 %931 00083 %
Jim1,5 %1,6 %583 00052 %
Liv1,2 %1,1 %604 00054 %
Hero0,6 %0,9 %367 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %48 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,1 %970 00087 %
TV51,0 %1,0 %552 00049 %
Kutonen0,8 %0,8 %426 00038 %
Frii1,5 %1,3 %390 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %32 0003 %
TLC0,3 %0,2 %176 00016 %
Warner Bros. Discovery3,7 %3,6 %719 00064 %
STAR Channel1,3 %1,1 %448 00040 %
National Geographic Channel0,1 %0,0 %25 0002 %
Disney Finland1,4 %1,1 %452 00040 %
Music TV0,2 %0,2 %30 0003 %
Muut4,5 %3,8 %510 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 091 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.