Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-26/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 416 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,9 %3 289 00061 %
Yle TV213,6 %10,2 %3 146 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 953 00036 %
Yle yhteensä43,6 %38,9 %3 854 00071 %
MTV319,2 %22,8 %3 394 00063 %
Sub3,8 %4,0 %2 191 00041 %
AVA2,5 %2,6 %1 606 00030 %
C More Total1,8 %1,7 %804 00015 %
MTV yhteensä27,2 %31,1 %3 737 00069 %
Nelonen7,3 %10,0 %2 889 00054 %
Jim2,3 %2,2 %1 713 00032 %
Liv1,7 %1,8 %1 645 00031 %
Hero0,7 %1,0 %996 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,0 %3 305 00061 %
TV53,6 %3,6 %2 076 00039 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 465 00027 %
Frii2,1 %1,8 %1 095 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 071 00020 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %2 668 00049 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 235 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 224 00023 %
Disney Finland4,4 %3,6 %1 828 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,3 %1 494 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 416 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.