Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,8 %1 762 00065 %
Yle TV26,6 %4,0 %1 533 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %1 130 00042 %
Yle yhteensä38,6 %33,1 %1 990 00074 %
MTV322,9 %29,1 %1 876 00070 %
Sub2,6 %2,8 %1 099 00041 %
AVA2,7 %2,2 %889 00033 %
C More Total0,3 %0,2 %165 0006 %
MTV yhteensä28,5 %34,3 %2 031 00075 %
Nelonen9,8 %12,4 %1 593 00059 %
Jim1,8 %1,4 %909 00034 %
Liv2,3 %1,8 %998 00037 %
Hero1,0 %1,1 %558 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,8 %1 817 00068 %
TV53,9 %3,6 %1 113 00041 %
Kutonen1,1 %1,2 %639 00024 %
Frii2,5 %2,3 %589 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,7 %2,3 %638 00024 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,5 %1 422 00053 %
STAR Channel1,9 %1,5 %669 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,0 %560 00021 %
Disney Finland3,7 %2,5 %932 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %592 00022 %
Muut2,7 %2,2 %583 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 295 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.