Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 484 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %26,5 %3 417 00064 %
Yle TV27,6 %5,4 %3 103 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 227 00042 %
Yle yhteensä40,1 %35,1 %3 889 00073 %
MTV319,0 %24,9 %3 566 00067 %
Sub3,5 %4,1 %2 306 00043 %
AVA2,3 %2,0 %1 694 00032 %
C More Total0,7 %0,4 %420 0008 %
MTV yhteensä25,5 %31,3 %3 892 00073 %
Nelonen8,1 %10,3 %3 039 00057 %
Jim2,2 %1,8 %1 903 00036 %
Liv1,8 %1,5 %1 835 00035 %
Hero0,9 %1,1 %1 154 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,7 %3 517 00066 %
TV54,8 %4,8 %2 386 00045 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 505 00028 %
Frii2,1 %2,1 %1 228 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %55 0001 %
TLC1,9 %1,7 %1 181 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,8 %2 903 00055 %
STAR Channel2,3 %1,8 %1 469 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 312 00025 %
Disney Finland5,1 %3,5 %2 034 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,7 %1 259 00024 %
Muut3,7 %3,0 %1 319 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 484 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.