Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 504 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,7 %3 490 00066 %
Yle TV210,5 %8,6 %3 272 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %2 141 00040 %
Yle yhteensä41,3 %37,7 %3 927 00074 %
MTV319,1 %24,0 %3 591 00068 %
Sub3,4 %3,4 %2 300 00043 %
AVA2,4 %2,2 %1 754 00033 %
C More Total1,4 %1,7 %615 00012 %
MTV yhteensä26,3 %31,3 %3 893 00073 %
Nelonen8,7 %11,2 %3 078 00058 %
Jim2,5 %2,0 %1 961 00037 %
Liv1,7 %1,5 %1 880 00035 %
Hero0,9 %1,2 %1 258 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,9 %3 555 00067 %
TV52,4 %2,1 %2 012 00038 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 526 00029 %
Frii2,0 %1,7 %1 260 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 212 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,4 %2 698 00051 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 537 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 344 00025 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 096 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %1 333 00025 %
Muut4,1 %3,5 %1 317 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 504 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.