Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,3 %1 683 00064 %
Yle TV212,4 %11,0 %1 613 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %1 063 00041 %
Yle yhteensä43,3 %40,7 %1 886 00072 %
MTV315,9 %20,2 %1 689 00065 %
Sub4,1 %4,3 %1 182 00045 %
AVA2,0 %2,0 %815 00031 %
C More Total2,2 %2,9 %386 00015 %
MTV yhteensä24,3 %29,4 %1 855 00071 %
Nelonen6,8 %8,3 %1 477 00056 %
Jim3,0 %2,6 %1 026 00039 %
Liv1,3 %1,3 %892 00034 %
Hero0,9 %1,2 %646 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,5 %1 711 00065 %
TV52,2 %2,3 %1 032 00039 %
Kutonen3,1 %2,6 %889 00034 %
Frii1,7 %1,4 %632 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0002 %
TLC1,1 %0,7 %541 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,1 %1 330 00051 %
STAR Channel2,7 %2,3 %819 00031 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %757 00029 %
Disney Finland6,1 %4,5 %1 109 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %1,9 %697 00027 %
Muut5,4 %4,8 %732 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.