Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 291 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,4 %1 176 00085 %
Yle TV28,8 %8,9 %1 022 00074 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %749 00054 %
Yle yhteensä37,1 %36,3 %1 228 00089 %
MTV318,3 %22,8 %1 165 00084 %
Sub4,1 %4,0 %825 00060 %
AVA2,6 %2,8 %615 00045 %
C More Total1,0 %1,0 %179 00013 %
MTV yhteensä26,0 %30,6 %1 214 00088 %
Nelonen9,2 %11,9 %984 00071 %
Jim2,5 %2,1 %696 00050 %
Liv2,2 %1,8 %690 00050 %
Hero1,1 %1,4 %476 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,2 %1 104 00080 %
TV53,0 %2,5 %749 00054 %
Kutonen3,1 %2,3 %614 00044 %
Frii2,0 %1,3 %488 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC1,8 %1,5 %396 00029 %
Warner Bros. Discovery10,3 %8,0 %940 00068 %
STAR Channel2,3 %1,9 %508 00037 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %536 00039 %
Disney Finland5,2 %3,7 %743 00054 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %1,0 %471 00034 %
Muut5,7 %3,8 %402 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 291 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.