Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,9 %3 358 00068 %
Yle TV210,1 %8,5 %3 057 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %2 104 00042 %
Yle yhteensä41,3 %37,8 %3 696 00075 %
MTV319,2 %23,9 %3 413 00069 %
Sub3,4 %3,4 %2 222 00045 %
AVA2,4 %2,2 %1 711 00035 %
C More Total1,4 %1,7 %582 00012 %
MTV yhteensä26,4 %31,2 %3 678 00074 %
Nelonen8,6 %11,2 %2 919 00059 %
Jim2,5 %2,0 %1 920 00039 %
Liv1,7 %1,5 %1 844 00037 %
Hero0,9 %1,2 %1 231 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,8 %3 363 00068 %
TV52,4 %2,1 %1 975 00040 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 502 00030 %
Frii2,0 %1,7 %1 249 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 205 00024 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,3 %2 644 00053 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 486 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 329 00027 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 041 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %1 318 00027 %
Muut4,1 %3,5 %1 247 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 206 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.