Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,4 %1 741 00069 %
Yle TV28,3 %6,3 %1 547 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,5 %1 053 00042 %
Yle yhteensä39,4 %35,1 %1 925 00076 %
MTV322,4 %27,3 %1 805 00072 %
Sub2,7 %2,6 %1 072 00043 %
AVA2,7 %2,4 %911 00036 %
C More Total0,6 %0,7 %208 0008 %
MTV yhteensä28,4 %32,9 %1 917 00076 %
Nelonen10,4 %13,7 %1 511 00060 %
Jim2,0 %1,5 %914 00036 %
Liv2,1 %1,7 %969 00038 %
Hero0,9 %1,1 %589 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,0 %1 735 00069 %
TV52,6 %2,0 %964 00038 %
Kutonen1,1 %1,0 %628 00025 %
Frii2,4 %2,0 %622 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC2,9 %2,4 %665 00026 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %1 346 00053 %
STAR Channel1,8 %1,5 %697 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %575 00023 %
Disney Finland3,5 %2,8 %963 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %623 00025 %
Muut2,9 %2,3 %545 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 179 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.