Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,4 %32,6 %1 215 00097 %
Yle TV29,6 %6,5 %1 080 00086 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,3 %963 00077 %
Yle yhteensä48,7 %43,4 %1 227 00098 %
MTV320,7 %26,4 %1 182 00095 %
Sub2,3 %2,1 %714 00057 %
AVA2,3 %1,8 %671 00054 %
C More Total1,1 %1,5 %196 00016 %
MTV yhteensä26,4 %31,7 %1 196 00096 %
Nelonen6,6 %8,7 %967 00077 %
Jim2,2 %1,7 %688 00055 %
Liv1,2 %0,9 %657 00053 %
Hero0,7 %0,9 %510 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,2 %1 064 00085 %
TV51,6 %1,4 %670 00054 %
Kutonen1,2 %0,9 %486 00039 %
Frii2,2 %2,0 %534 00043 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,7 %1,4 %471 00038 %
Warner Bros. Discovery6,9 %5,8 %849 00068 %
STAR Channel1,0 %1,0 %429 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %512 00041 %
Disney Finland3,4 %2,6 %631 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,2 %693 00056 %
Muut2,0 %2,3 %348 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 227 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.