Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %33,1 %1 195 00096 %
Yle TV27,1 %4,9 %1 019 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,1 %919 00074 %
Yle yhteensä47,9 %42,1 %1 202 00096 %
MTV320,4 %27,4 %1 156 00093 %
Sub2,1 %2,5 %774 00062 %
AVA2,0 %1,4 %616 00049 %
C More Total0,7 %0,4 %174 00014 %
MTV yhteensä25,2 %31,6 %1 166 00093 %
Nelonen6,1 %7,8 %920 00074 %
Jim1,8 %1,4 %696 00056 %
Liv1,3 %0,9 %592 00047 %
Hero0,7 %1,0 %463 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,1 %1 028 00082 %
TV53,4 %3,0 %777 00062 %
Kutonen1,6 %1,4 %520 00042 %
Frii2,2 %2,4 %516 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,6 %1,4 %456 00036 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,3 %902 00072 %
STAR Channel1,2 %0,9 %418 00033 %
National Geographic Channel2,5 %1,3 %498 00040 %
Disney Finland3,7 %2,2 %635 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %3,0 %683 00055 %
Muut1,9 %1,7 %360 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.