Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %27,5 %1 597 00065 %
Yle TV28,4 %6,9 %1 474 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 082 00044 %
Yle yhteensä41,6 %37,5 %1 786 00073 %
MTV314,8 %20,0 %1 602 00066 %
Sub4,4 %5,5 %1 156 00047 %
AVA1,9 %1,8 %789 00032 %
C More Total1,1 %0,6 %247 00010 %
MTV yhteensä22,3 %27,9 %1 757 00072 %
Nelonen6,1 %7,7 %1 362 00056 %
Jim2,6 %2,2 %963 00039 %
Liv1,3 %1,2 %805 00033 %
Hero0,9 %1,2 %596 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,2 %1 610 00066 %
TV55,8 %6,1 %1 241 00051 %
Kutonen3,4 %3,1 %859 00035 %
Frii1,8 %1,8 %639 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC1,1 %0,9 %542 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,2 %1 442 00059 %
STAR Channel2,7 %2,2 %766 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %740 00030 %
Disney Finland6,5 %4,6 %1 058 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,7 %665 00027 %
Muut4,8 %3,9 %707 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 045 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.