Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 066 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %26,7 %1 526 00063 %
Yle TV211,5 %8,3 %1 488 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %1 007 00041 %
Yle yhteensä42,9 %37,9 %1 769 00073 %
MTV316,2 %22,3 %1 648 00068 %
Sub4,6 %5,8 %1 203 00049 %
AVA1,5 %1,4 %745 00031 %
C More Total1,5 %2,1 %319 00013 %
MTV yhteensä23,8 %31,7 %1 773 00073 %
Nelonen5,8 %7,1 %1 343 00055 %
Jim2,7 %2,4 %997 00041 %
Liv1,3 %1,2 %848 00035 %
Hero0,9 %1,3 %623 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,9 %1 627 00067 %
TV52,6 %2,7 %1 086 00045 %
Kutonen4,5 %4,2 %951 00039 %
Frii1,5 %1,4 %672 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0002 %
TLC1,0 %0,7 %552 00023 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,8 %1 409 00058 %
STAR Channel2,3 %2,1 %740 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %759 00031 %
Disney Finland5,7 %4,2 %1 068 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %673 00028 %
Muut5,4 %4,0 %732 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 066 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.