Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %22,0 %1 610 00066 %
Yle TV222,4 %21,5 %1 689 00069 %
Yle Teema&Fem2,5 %3,0 %1 055 00043 %
Yle yhteensä50,3 %46,5 %1 894 00078 %
MTV318,9 %22,1 %1 706 00070 %
Sub3,4 %3,9 %1 298 00053 %
AVA1,6 %1,4 %776 00032 %
C More Total1,9 %2,3 %535 00022 %
MTV yhteensä25,8 %29,7 %1 851 00076 %
Nelonen5,0 %6,9 %1 339 00055 %
Jim2,2 %2,2 %967 00040 %
Liv0,9 %0,9 %799 00033 %
Hero1,0 %1,6 %647 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %11,6 %1 576 00065 %
TV51,9 %2,1 %1 072 00044 %
Kutonen2,3 %2,0 %851 00035 %
Frii1,0 %1,0 %615 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %32 0001 %
TLC0,9 %0,6 %539 00022 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,7 %1 326 00054 %
STAR Channel1,9 %1,8 %754 00031 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %750 00031 %
Disney Finland4,6 %3,4 %1 068 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %696 00029 %
Muut2,9 %2,2 %583 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.