Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %21,3 %1 560 00064 %
Yle TV226,8 %26,8 %1 666 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %1 098 00045 %
Yle yhteensä53,3 %51,0 %1 866 00076 %
MTV314,8 %19,6 %1 696 00069 %
Sub4,0 %4,6 %1 299 00053 %
AVA1,6 %1,4 %784 00032 %
C More Total1,7 %2,4 %518 00021 %
MTV yhteensä22,1 %28,0 %1 812 00074 %
Nelonen5,1 %5,9 %1 409 00058 %
Jim2,6 %2,0 %991 00041 %
Liv0,9 %0,9 %811 00033 %
Hero0,7 %0,9 %615 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,7 %1 564 00064 %
TV52,0 %1,9 %1 030 00042 %
Kutonen2,6 %2,4 %901 00037 %
Frii1,4 %1,2 %696 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0001 %
TLC0,9 %0,7 %526 00022 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,4 %1 305 00054 %
STAR Channel2,0 %1,5 %764 00031 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %802 00033 %
Disney Finland5,0 %3,4 %1 062 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %45 0002 %
Muut3,5 %2,7 %679 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.