Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %30,9 %1 844 00076 %
Yle TV221,1 %21,4 %1 714 00070 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,2 %1 302 00053 %
Yle yhteensä54,7 %55,4 %2 021 00083 %
MTV313,8 %17,7 %1 732 00071 %
Sub3,9 %4,1 %1 240 00051 %
AVA1,5 %1,4 %791 00032 %
C More Total1,1 %1,5 %430 00018 %
MTV yhteensä20,2 %24,7 %1 873 00077 %
Nelonen4,7 %4,7 %1 406 00058 %
Jim2,3 %1,9 %979 00040 %
Liv1,1 %0,9 %811 00033 %
Hero1,0 %1,5 %713 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,0 %1 584 00065 %
TV52,2 %1,7 %1 053 00043 %
Kutonen2,5 %2,0 %866 00035 %
Frii1,3 %1,0 %706 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC1,0 %0,6 %574 00024 %
Warner Bros. Discovery7,2 %5,4 %1 337 00055 %
STAR Channel2,3 %1,6 %772 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %824 00034 %
Disney Finland6,0 %3,9 %1 131 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,3 %2,3 %716 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 131 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.