Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %25,1 %1 568 00064 %
Yle TV220,3 %20,5 %1 788 00073 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %958 00039 %
Yle yhteensä50,2 %48,2 %1 918 00079 %
MTV316,1 %21,6 %1 697 00070 %
Sub3,7 %4,2 %1 251 00051 %
AVA1,6 %1,5 %786 00032 %
C More Total1,2 %1,8 %413 00017 %
MTV yhteensä22,6 %29,2 %1 861 00076 %
Nelonen4,5 %5,2 %1 351 00055 %
Jim2,5 %1,9 %955 00039 %
Liv0,9 %1,0 %802 00033 %
Hero0,6 %0,9 %584 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,0 %1 564 00064 %
TV53,6 %2,9 %1 097 00045 %
Kutonen2,8 %2,2 %833 00034 %
Frii1,4 %1,2 %622 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0001 %
TLC1,1 %0,8 %521 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %7,9 %1 380 00057 %
STAR Channel2,2 %1,7 %735 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,2 %778 00032 %
Disney Finland5,8 %3,9 %1 072 00044 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,5 %2,6 %762 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 094 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.