Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,8 %3 266 00066 %
Yle TV217,9 %17,0 %3 563 00072 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %2 055 00041 %
Yle yhteensä48,8 %45,7 %3 936 00079 %
MTV318,4 %23,7 %3 480 00070 %
Sub3,3 %3,9 %2 455 00049 %
AVA2,7 %2,6 %1 715 00035 %
C More Total0,8 %1,2 %677 00014 %
MTV yhteensä25,3 %31,5 %3 797 00077 %
Nelonen5,1 %6,3 %2 817 00057 %
Jim2,2 %1,6 %1 792 00036 %
Liv1,2 %1,1 %1 641 00033 %
Hero0,7 %1,0 %1 162 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,0 %3 244 00065 %
TV53,3 %2,5 %2 146 00043 %
Kutonen1,9 %1,5 %1 480 00030 %
Frii2,0 %1,8 %1 307 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 186 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,0 %2 811 00057 %
STAR Channel1,8 %1,5 %1 375 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 346 00027 %
Disney Finland4,4 %3,1 %1 985 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,3 %1 388 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 313 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.