Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,4 %39,4 %1 200 00096 %
Yle TV216,3 %12,8 %1 107 00089 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,2 %1 003 00080 %
Yle yhteensä59,2 %56,4 %1 208 00097 %
MTV316,0 %20,9 %1 166 00093 %
Sub2,6 %3,0 %866 00069 %
AVA2,5 %2,2 %704 00056 %
C More Total0,5 %0,7 %194 00016 %
MTV yhteensä21,5 %26,8 %1 183 00095 %
Nelonen4,7 %5,6 %980 00078 %
Jim1,9 %1,3 %665 00053 %
Liv0,9 %0,7 %615 00049 %
Hero0,7 %1,0 %506 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %8,7 %1 036 00083 %
TV51,9 %1,3 %737 00059 %
Kutonen1,1 %0,6 %508 00041 %
Frii1,8 %1,9 %554 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,5 %1,1 %454 00036 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,0 %886 00071 %
STAR Channel0,7 %0,4 %419 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %567 00045 %
Disney Finland3,3 %2,2 %689 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut1,6 %1,3 %347 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.