Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 734 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %33,7 %4 036 00076 %
Yle TV217,7 %16,5 %3 652 00069 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,3 %2 834 00053 %
Yle yhteensä53,5 %53,5 %4 486 00084 %
MTV315,3 %18,9 %3 702 00070 %
Sub3,5 %3,7 %2 570 00048 %
AVA2,4 %2,3 %1 853 00035 %
C More Total0,8 %1,0 %732 00014 %
MTV yhteensä22,0 %25,9 %4 041 00076 %
Nelonen5,4 %5,9 %3 060 00058 %
Jim2,0 %1,6 %1 889 00036 %
Liv1,3 %1,1 %1 743 00033 %
Hero1,0 %1,3 %1 425 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %9,9 %3 489 00066 %
TV52,6 %1,9 %2 242 00042 %
Kutonen1,6 %1,2 %1 513 00028 %
Frii1,8 %1,6 %1 499 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %39 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 268 00024 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,2 %2 893 00054 %
STAR Channel1,8 %1,4 %1 462 00028 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 477 00028 %
Disney Finland4,6 %3,1 %2 133 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %1,9 %1 365 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 734 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.