Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,0 %3 220 00065 %
Yle TV221,5 %20,2 %3 269 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %2 300 00046 %
Yle yhteensä50,7 %47,5 %3 831 00077 %
MTV316,6 %20,7 %3 467 00070 %
Sub3,4 %4,0 %2 553 00051 %
AVA2,4 %2,3 %1 786 00036 %
C More Total1,2 %1,6 %858 00017 %
MTV yhteensä23,6 %28,6 %3 738 00075 %
Nelonen6,4 %7,9 %2 980 00060 %
Jim2,3 %1,9 %1 865 00038 %
Liv1,3 %1,3 %1 724 00035 %
Hero0,8 %1,0 %1 206 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,2 %3 280 00066 %
TV52,2 %2,0 %2 092 00042 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 622 00033 %
Frii1,8 %1,7 %1 430 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 184 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,2 %2 666 00054 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 396 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 356 00027 %
Disney Finland4,2 %2,9 %1 947 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %79 0002 %
Muut3,0 %2,3 %1 199 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 241 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.