Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,3 %1 137 00082 %
Yle TV220,6 %21,0 %1 019 00074 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %791 00057 %
Yle yhteensä46,1 %45,2 %1 225 00089 %
MTV315,9 %19,7 %1 155 00084 %
Sub3,9 %4,5 %881 00064 %
AVA2,4 %2,5 %634 00046 %
C More Total1,0 %1,1 %305 00022 %
MTV yhteensä23,1 %27,8 %1 202 00087 %
Nelonen7,1 %8,7 %1 034 00075 %
Jim2,5 %2,0 %715 00052 %
Liv1,4 %1,3 %646 00047 %
Hero1,0 %1,1 %463 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,1 %1 140 00082 %
TV52,9 %2,7 %756 00055 %
Kutonen2,5 %2,2 %646 00047 %
Frii1,8 %1,4 %565 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %19 0001 %
TLC1,7 %1,5 %400 00029 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,2 %950 00069 %
STAR Channel2,0 %1,4 %460 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %552 00040 %
Disney Finland5,1 %3,4 %701 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %22 0002 %
Muut4,1 %2,7 %418 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 298 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.